søndag den 23. august 2009

Jeg føler mig næsten gammel.

"Jeeeeeg eeer ikke rigtig voksen, jeg er ikke rigtig barn, jeg er både og og hverken enten elleeeeer..."

Nogen bliver gammel imorgen. Og dette er så mit sidste blogindlæg som tretten-årig. Synes egentlig, der er langt fra tretten til fjorten. Det virker bare vildt underligt. Teenageårene går alt for hurtigt, det kan jeg godt sige dig. Jeg har aldrig haft det sjovere. Og så BAM!, så er man bare gammel. Tror nu, at mit fjortende år bliver mindst lige så sjovt som mit trettende. Men det er alligevel underligt, at året er gået så hurtigt. Det er også alt det konfirmationssjov. Pyha altså.

Noget der også får mig til at virke gammel, er, at jeg står med det ene ben inde i et nyt fritidsjob. Jeg sys faktisk, det er ret sejt, at jeg som trettenskråstregfjorten-årig kan sige, at jeg har to jobs. Var faktisk til 'jobsamtale' i dag. Eller, det er nu så meget sagt. Jeg var ovre ved Tonny og Annette for at snakke om noget barnepige-noget. Først sad vi og snakkede lidt om, hvilke ting jeg kan gøre og sådan noget. Bagefter viste Annette mig rundt i huset. Det er faktisk fuldstændig magen til Nannas, så vidt jeg kunne se. Imens vi gik rundt, snakkede vi om hvilke ting, jeg skal huske. Vi endte med at lave en aftale til på fredag, hvor jeg skal over for at lege lidt. Det bliver sikkert rigtig hyggeligt. Og Rasmus og Mathilde er simpelthen så søde, så det bliver sikkert ikke noget problem. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang.

Nå, jeg må hellere lægge mig til at sove, for man bliver sindssygt nysgerrig af at have en stor, sort sæk med gavebånd omkring stående nede i stuen. Jeg bliver vist nødt til at erkende, at jo hurtigere jeg falder i søvn, jo hurtigere kan jeg komme op i morgen. Og på forhånd tak for gaven, Nanna. Også selvom det er irriterende fristende at vide, den står dernede.

Farvel tretten. Det var hyggeligt at møde dig. Du er en meget smuk og dejlig alder, som jeg aldrig vil glemme.

Ingen kommentarer: