onsdag den 30. september 2009

Flammen og Danseren

Og så kunne jeg endelig finde tid til at skrive blog. Fuck hvor har jeg bare haft travlt. Jeg har bare haft oversygtmange lektier for.

Nå, men der var mgp i weekenden! Woohoo! Og det var den rigtige der vandt, må jeg lige understrege! Det var selvfølgelig ikke liiiige højdepunktet i weekenden. Der var vm i landevejscykling. Det startede egentlig onsdag, hvor U23-herrerne og damerne kørte enkeltstart, og Linda Villumsen fik bronze. Eliteherrernes enkeltstart var torsdag, og Saxo fik lige hevet 2 medaljer hjem - guld til Fabian Cancellara og sølv til Gustav Larsson. Lørdag var der linjeløb for U23-herrerne og damerne. Der var vi desværre ikke ligeså heldige, men det var nu rigtig spændende alligevel. Og så - dumdumdumduuuuuum - så jeg selvfølgelig linjeløb for eliteherrerne søndag. Uuuuh, det var spændende. Saxo fik sølv med Alexandr Kolobnev. (Er det bare mig, eller hedder halvdelen af alle cykelrytterne noget med 'Alex' på den ene eller anden måde? Jeg tror, jeg kunne slynge mindst fem ud af ærmet, bare sådan lige). Cancellara fik en rigtig flot 5. plads, Matti Breschel som højest placerede dansker på 7. pladsen, og Chris Anker kom ind på en utrolig flot 13. plads. Ej, og jeg sad selvfølgelig og så det hele. Jeg kiggede rigtig meget efter Andy Schleck, og da jeg endelig finder ud af, hvordan den luxembourgske trøje ser ud (det vil sige, jeg får øje på Kim Kirchen) siger kommentatorerne så, at den kære Andy Schleck har valgt at droppe ud. Flot Line. Rigtig flot.

Jeg vil lige fortælle om en meget genial intern joke, som vi stødte på i fredags, hvis jeg ellers husker rigtigt. Først skal man lige vide, at vi lige har set Flammen og Citronen med klassen, og at Thure Lindhardt (tror jeg, han hedder) er med deri. Han er bøsse og er (eller har været) kærester med Silas Holst, ham der danser med Malena Belafonte i Vild Med Dans. Rikke og Nanna har en krig i gang om, hvem der skal have Silas, og hvem der må 'nøjes' med Thure. Camilla N og jeg sidder og snakker om et eller andet efterskole-halløj, og så siger Nanna lige pludseligt noget lignende "jeg skal også på efterskole. Rikke, skal vi ikke lave vores egen?", hvorefter hun så tilføjer: "Og så skal den hedde 'Du får Thure og jeg får Silas.'" Rikke sidder og tænker over, hvad hun kan svare til den, for hun vil jo også helst have Silas. Hun siger så, stadig eftertænksom "Nej, den skal hedde... Den skal hedde.. Silas og Mig!". (Den var meget intern, var den ikke? Nå, men det var altså stadig genialt!)

Nu løber tiden altså fra mig, for jeg skal med min mor op og handle nu. Jeg skriver, når jeg igen bliver lektiefri.

-Line

Ingen kommentarer: