onsdag den 19. august 2009

Cykelloven og lang skoledag

Okay, først vil jeg gerne lige benytte min blog til at klage over noget. Da jeg cyklede på stien på vej hjem fra skole, kom der sådan en gymnasie-dreng. Han går og glor ned i sin mobiltelefon. (Seriøst, han gik med den tyve centimeter fra sit hoved! Hvordan kan nogen overhovedet se noget på den afstand?) Jeg så at han kom, så jeg bremsede lidt op, for jeg tænkte, at han nok ikke havde set mig. Det var vidst godt tænkt af mig. Da han var cirka en halv meter fra cykelstien ser han mig endelig, og hvad gør han så? Han går dælme ud foran mig, selvom han egentlig skulle holde tilbage. Og så fortsætter han med at glo ned i sin telefon. (Man kan selvfølgelig også sidde og gætte på, om han måske var nærsynet, nu hvor han gik med telefonen helt oppe i fjæset, men jeg ved altså godt, hvordan det er at være nærsynet, så han skal sgu ikke komme og sige til mig, at han ikke KUNNE se mig! Bastabum!)

Jeg har haft syv meget lange timer i skolen i dag. Vi startede med at have tysk, hvor vi åbenbart var rigtig effektive i den første time. I hvert fald efter Anne-Maries mening. "WAS?!" tænkte jeg bare. Så skulle vi læse sådan noget oversættelsesnoget op, og så glemmer hun så liiiige Camilla og mig. Hvordan fanden kan en så punktlig kvinde være så upunktlig på én dag? Det er lige til historiebogen. Tror, det er første gang, det nogensinde er sket for hende. Anyway, i matematiktimen sad jeg med N. B gange to gange a plus a i anden siger jeg bare. Og så vil jeg forresten også gerne have alle til at tegne det. A er halvanden centimeter, b er to. Værsågod. Det er ikke fordi, jeg sys, algebra er så satans svært, men det forstår virkelig at forvirre små piger. Og så færdighedsregning. Jeg fik tegnet mere pink, end jeg fik færdighedsregnet. Dansk. Der fik vi bare hørt om alle de fejl, jeg ikke lavede i går. Gymnastik. Det var egentlig sjovt nok i starten, da det var rundbold og holdene var C mod A og B. Elsker, når jeg er på hold med folk, fra min egen klasse. Vi har bare det bedste sammenhold, det er vildt genialt! :D Det blev så lidt kedeligt, da vi skulle spille det der rundboldfodboldting, for de eneste, der var bare en smule engagerede, var C-klassen. Desuden var vi heller ikke så mange. Tror, der var en del, der pjækkede. Det var nu alligevel hyggeligt nok. Er forresten VILDT stolt af mig selv! Jeg var MED til at spille!! Jeg er ret bange for bolde, så jeg plejer at være fuldstændig panikslagen, så det var bare fedt at være med, uden at være totalt aaaargh-agtig.

Vil lige spille lidt på Andi. (For dem, der ikke ved det, er Andi min guitar).

-Line

Ingen kommentarer: