onsdag den 9. september 2009

Average.

Aaaaah. Lektier.

Hele eftermiddagen har jeg siddet med næsen begravet i en bunke lektier. Eeeej hvor skønt. Nogle gange bliver man altså lidt forvirret med alle de nye lærere og nye principper.

Nå, men i skolen startede vi ud med at have to timers tysk. Det var enormt hyggeligt, for vi sad og skulle lave sådan en tegneserie om Paul, die Uhr und das Auto. Og det er ikke min skyld, at Pauls forældre er halvtykke! Så skulle vi have matematik - endelig forstår jeg meningen med at minus gange minus giver plus. Og så var jeg bare lige klog med min regnehistorie: Hvis 9 personer skylder 36 kroner tilsammen, hvor meget skylder de så hver, hvis det skal gå lige op? Woohoo, Line styrer i matematik! Så havde vi dansk, hvor vi skulle lave noget med eventyr, som jeg fattede keine af. Og til sidst, men ikke mindst, skulle vi have idræt. Jeg har boldspil og er bange for bolde. Jeg synes så også, det er lidt halvdumt, at man kan vælge imellem fodbold, volleyball og boldspil. Ih ja, nu tager vi lige hensyn til de sølle stakler, der måske ikke er så forfærdelige ivrige efter at spille bold. Nå, men jeg scorede. 2 gange.

Og nu til dagens cykelinfo: Frank Schleck er ude af Vueltaen. Den arme (nuttede) fyr skal opereres i knæet i overmorgen. Jeg vil så lige tilføje, at det er en gammel skade - han er ikke styrtet eller noget. Han har haft ondt siden Baskerlandet Rundt, så vidt jeg husker, hvilket var i april. Han kommer desværre ikke med til VM nu. Pivpiv. Der må være en eller anden forfærdelig forbandelse over Luxembourgs ryttere i dette års Vuelta. Kim Kirchen fra Columbia HTC (som faktisk er opkaldt efter Kim Andersen, som er sportsdirektør på Saxo Bank. Han var vidst venner med Kirchens far) gik ud på grund af diarré (syntes jeg lige, I skulle vide), Andy Schleck på grund af influenza, og nu også Frank Schleck på grund af knæproblemer. Det sys jeg altså er meget ærgeligt. Tyler Farrar fra Garmin Slipstream vandt dagens etape. Det var ellers ret tæt på, at Cancellara lige kunne have sneget sig hurtigt frem og måske have vundet etapen. Jeg så ikke noget til de to danske ryttere, Jakob Fuglsang og Matti Breschel. Mark Cavendish vandt endnu en etape i Tour Of Missouri, og jeg hørte, at det var hans sejr nummer 25 i år. Det sys jeg, er rigtig flot. Jeg vil lige slutte dette emne af med at sige, at jeg nok ingen forstand på cykeludstyr har. Jeg har set, man kan købe cykelsadler i Biltema til højest 200 kroner. Så går jeg ind på Saxos hjemmeside, hvor man kan købe en sadel magen til Cancellaras - 1500 kroner. Wow.

Og nu skal jeg i seng, for så kan jeg nemlig nå at gå i seng FØR klokken ti. Det er jo sejt.

-Line

Ingen kommentarer: